16. 2. 16

Kako je deklica Metka premagala svoj strah in postala odrasla ženska


Metka je čisto posebna steklenička ravnovesja. Ime je dobila iz pravljice o Janku in Metki. Otroka prihajata iz revne družine, mama jima je umrla, oče se ponovno poroči in zlobna mačeha mu naroči, naj se otrok znebi. Odpelje ju globoko v gozd, kjer ju pusti sama. Ko otroka iščeta pot domov, zatavata še globlje v gozd, dokler ne pritavata do čarovničine hiše. Ta ju najprej zavede s hišico iz sladkarij, ju zvabi noter, nato pa Janka zapre v kletko, Metko pa prisili, da ji gospodinji. Čarovničin namen je, da ju na koncu poje. Metka mora tako opravljati težaška dela po hiši, Janka pa ljudožerska čarovnica pridno hrani, da bo bolj debel in masten. Janko slabovidno čarovnico zavaja s kostjo, vendar čarovnica postane nestrpna in se odloči, da ga bo kljub temu pojedla. Metki naroči naj zakuri, Metka pa zbere pogum in čarovnico potisne v peč. Otroka vzameta čarovničine dragulje, pobegneta in prideta do reke, kjer ju na drugo stran prenese bel labod. Ko prideta domov izvesta, da je njuna mačeha medtem umrla in skupaj z očetom živijo srečno do konca svojih dni.

Pravljice nam ponujajo dober vpogled v način pridobivanja vrlin. Vrline nikjer ni možno pridobiti že s samim rojstvom in brez napora, temveč šele po prestanku določenih preizkušenj. Arhetipska in mitološka analiza pravljice pokaže, da sta Janko in Metka mlada iniciiranca, ki morata skozi določene preizkušnje, da bi lahko odrasla. Da bi to dosegla morata prehoditi pot, polno težav in raznih preprek.

Janko je zvit in razmišljujoč, predstavlja veščine potrebne za preživetje. Metka je bolj prestrašena in mu zato prepušča vodstvo. Ko ju oče kot otroka odpelje v gozd in ju tam pusti, se soočita s preizkušnjami. Ta element psihološko gledano simbolizira čas pubertete, ko prihaja do ločevanja od doma in od starih vrednot, ki se ne zdijo več dovolj dobre. Janko in Metka kot brat in sestra simbolizirata razvijajoči moški in ženski aspekt znotraj vsakega posameznika

Gozd je simbol nezavednega, strahov ter iluzij in v tej zgodbi predstavlja nujno pot individualizacije in odraščanja. V njem otroka naletita na skušnjavo v obliki hišice iz sladkarij. Ker podležeta skušnjavi ju zlobna čarovnica lahko zajame. V čarovničini hiši sta ujetnika in čaka ju smrt, če ne bosta uporabila svojih sposobnosti. 

Čarovnica predstavlja senco, nezavedne strahove, ki nas kontrolirajo in grozijo, da nas bodo požrli. Strahovi nas lahko velikokrat pretentajo, da nam hočejo dobro, da nas hočejo obvarovati pred hudim, ko jim zaupamo pa pokažejo svoje zobe.

Ko čarovnica zapre Janka v kletko, s tem loči moški in ženski aspekt. Janko je sicer prebrisan toda zaprt v kletki in mora zaupati Metki, da bo našla način, da čarovnico onesposobi. Metka se mora znajti sama, brez pomoči. Preseči mora svoj strah - čarovnico, ki je večja in močnejša od nje nekako onemogočiti.

Soočena je z največjim izzivom v življenju. Do sedaj je bila vedno odvisna od Janka in njegovih sposobnosti, sedaj pa je sama s čarovnico. Tudi mi se znajdemo pred preizkušnjami, kjer nas življenje prisili v situacije iz katerih ne najdemo izhoda in imamo občutek nemoči. Toda ravno to so trenutki, ki nam ponudijo možnost globoke transformacije. 

Čarovnica Metki naroči naj preveri, če je peč že dovolj vroča in Metka prepozna priložnost. Pretvarja se, da ne ve, kako naj preveri peč in čarovnici potoži, da je odprtina premajhna zanjo. Čarovnica v svoji premoči ne opazi ukane in zleze v peč. Metka jo porine v peč in zapre vratca. Nato reši Janka in pobereta čarovničine dragulje, ki predstavljajo sposobnost podpore za preživetje. Ženski aspekt mora najprej rešiti sebe, da lahko osvobodi tudi moški aspekt. Metkina transformacija je glavna poanta celotne zgodbe. Njena duhovna zrelost, ju pripelje iz gozda in nazaj domov.

Ekvilibrium steklenička št. 92, ki nosi ime Metka predstavlja ženski vidik notranjega otroka, zaupanje v lastno intuicijo. Pomaga uravnotežiti moški in ženski vidik znotraj sebe v povezavi z darom intuicije. Ženska, ki prevzema iniciativo, ko potuje skozi osebno transformacijo notranjih strahov.

V tarotu je ta steklenička povezana s povratnim potovanjem Veščine (XIV), ki predstavlja umetnost združevanja nasprotij. Da bi obvladali svoje bivanje, moramo uravnovesiti notranjo polarnost med ženskim in moškim aspektom. V primeru B92 je ženski del tisti, ki je neuravnovešen in predstavlja vodenje skozi srce, s povezovanjem in soustvarjanjem. Notranja ženska energija mora osvoboditi notranjo moško energijo in tako se skozi proces notranje alkimije prične ustvarjanje novega.

Aura-Soma je živ sistem, ustekleničene energije se lahko aktivirajo in prilagajajo potrebam kolektivnega nivoja ali posameznikove osebne transformacije. 

V mojem setu je v letu 2016 prav št. 92 spremenila barvo v svojem zgornjem delu iz koralne v svetlo zlatorumeno. Zlatorumena tako aktivira notranjo modrost ter znanje, ki sta že prisotna znotraj osebe. Koralna barva je povezana z ljubeznijo do sebe, s partnerstvom v novi dobi, vendar je prej potrebno nasloviti globoke iracionalne strahove (zlatorumena), ki izhajajo iz preteklosti, da bi se lahko pojavilo upanje na boljšo prihodnost.

Energije stekleničke vas podprejo, kadar imate notranje konflikte, ki izhajajo iz vaših strahov, negativnega načina razmišljanja in neupoštevanja drugih. Ko ste znotraj razpeti med lastnim interesom in tistim za širše dobro, vas energije te stekleničke uravnovesijo ter napolnijo s pravo mero sočutja do sebe in drugih. Olivno zelena predstavlja srčno intuicijo in t.i. feminine leadership from the heart (žensko vodenje s srcem).

Steklenička je tudi del sistema 72 angelov Kabale. Je angel Mebahiah, angel varuh rojenih od 22. do 26. decembra. Njene kvalitete so integriteta, resnica in jasnost. Ponuja zaščito vsem, ki delajo na svojih notranjih svetovih, da bi ustvarili boljši, bolj pozitiven zunanji svet. Ponuja zmožnost razlikovanja pomembnosti prioritet, da lahko energijo bolj zavestno usmerjate v prave stvari.

Zlatorumena Metka je bila posebna, namenjena točno določeni osebi, ki se je prepoznala med branjem zgornjega teksta. Ženska se je morala naučiti bolj zaupati svojemu notranjemu ženskemu delu. Morda ni zaupala svoji intuiciji (Metki), da jo lahko osvobodi »zlate kletke«, ki predstavlja cono udobja. Morda je bila ženska, ki se ni upala postaviti po robu čarovnici in je dovolila, da jo strahovi zadržujejo – ubadala se je z nepomembnimi gospodinjskimi opravki, namesto, da bi razmišljala, kako zares zaživeti kot Ženska.


Janko na levi (Ekvilibrium 93) in Metka na desni (Ekvilibrium 92) sta steklenički v sistemu Aura-Some in predstavljata notranjega otroka v vsakem izmed nas, ki mora uravnovesiti svojo žensko in moško energijo, da bi lahko našel srečo in varnost v odraslem življenju.