4. 11. 07

Samoanaliza vrednot

Prejšnjič sem pisala o tem kje se nahajam glede na različna področja svojega življenja. Drugi del naloge, ki smo jo dobili na tečaju pa je bil povezan z vrednotami: napišite seznam svojih vrednot in preglejte na katerih življenjskih področjih delujete v skladu z njimi. Te naloge sem se lotila naslednji dan po odkrivanju področij življenja. Najprej sem ugotovila, da se pravzaprav sploh še nikoli nisem poglobila v to katere so moje vrednote (če izključim tiste, ki se jih ponavadi izpolnjuje v anketah). Kaj je tisto, kar mi je v življenju resnično pomembno? Čemu dajem prednost in kaj me vodi?! Kaj mi veliko pomeni v odnosih z drugimi in okoljem nasploh?! Kaj določa moje delovanje?! Najprej sem ugotovila, da se vrednote skozi življenje spreminjajo, saj bi bili odgovori na prej napisana vprašanja 10 ali celo 5 let nazaj drugačni in čez 5 let bodo verjetno spet drugačni. Tako lahko govorim le o svojih trenutnih vrednotah. S posameznimi besedami sem skušala odgovoriti na prej zastavljena vprašanja in dobila lep nabor besed. Potem sem ugotovila, da nekatere besede označujejo pravzaprav isto in jih združila ter na koncu prišla do 4 vrednot, ki trenutno vodijo moje življenje in so ga na nek način tudi že v preteklosti. Na prvem mestu je SAMOZAVEDANJE – vključuje živeti življenje s polno odgovornostjo, zavedanje in sprejemanje posledic svojih dejanj, iskreno delo na svojem razvoju, ki je edinstven in omogoča, dadopuščaš svobodno izbiro tudi drugim, hkrati pa ne dovoliš, da bi kdorkoli kratil tvojo. Samozavedanje mi omogoča, da vem kaj hočem, želim in v skladu s tem tudi odgovorno delujem. Ostale vrednote so logična posledica samozavedanja.

Na drugem mestu je tako SVOBODA v smislu dopuščanja svobodne izbire in nevmešavanja v življenje drugih. Znotraj tega je zame izredno pomembna poštenost (fair play), ki ima duhovni vidik (ne stori drugim, kar ne želiš, da bi drugi tebi storili) in čisto psihološkega, ki izhaja iz mojega Ega in potrebuje še veliko dela – če se trudim po svojih najboljših močeh in drugi tega ne opazijo ali celo kritizirajo, sem užaljena in prizadeta.

Sledi UČENJE, ki vključuje modrost, inteligenco, splošno razgledanost; spoznavanje novega in širjenje obzorij torej. To cenim in si prizadevam, da sama nenehno širim svoja obzorja. Na četrtem mestu je vrednota, ki me verjetno najbolje odraža in to je VESELJE DO ŽIVLJENJA – pomeni uživanje v vsem kar je in besede, ki so znotraj te vrednote so energičnost, motivacija, strast, zagon, entuziazem. Ob spoznavanju sebe, Boga-Ljubezni, Zemlje, duhovnih resnic je edini moj zaključek, da smo tu zato, da odkrijemo da smo Ljubezen in pri tem uživamo v raju na Zemlji, ki nam ga je podaril Stvarnik.

Vsa navdušena, da sem "odkrila" svoje vrednote, sem se lotila naslednjega koraka in sicer, da sem preverila, kako se držim teh vrednot na posameznih področjih življenja. In, ko sem pogledala zapiske prejšnjega dne, sem ugotovila, da stvari, ki jih moram izboljšati potrebujejo izboljšanje samo zato, ker niso v skladu z mojimi vrednotami. Na primer na področju zdravja želim več narediti na področju kakovostne energetske hrane, kar je povezano z vrednoto samozavedanja – vem kdo sem in kaj potrebujem, konkretneje kaj potrebuje moje telo. Vrednota učenja se kaže skozi literaturo in informacije, ki jih zbiram o prehranjevanju, vzgoji rastlin in iskanje ter izpopolnjevanje tehnik, ki mi pomagajo pri zdravljenju. In tako naprej.

Moj končni zaključek je, da vse vrednote spodbujajo mojo duhovno izpolnitev in moja duhovna pot spodbuja in krepi moje vrednote. Zanimivo popotovanje, ki vam ga priporočam. Veste katere so vaše vrednote?

Ni komentarjev:

Objavite komentar