23. 05. 13

Samo-razvoj

Obstaja nešteto knjig, ki vam pomagajo pri osebni rasti, stric Google in njegov bratranec YouTube sta neizmeren vir nasvetov, idej, tehnik. Ko berete knjigo, ki vibrira z vami, vam je vse jasno, na seminarju ste obkroženi z enako mislečimi in zdi se, da tokrat vam pa res mora uspeti. In vendar se v vsakdanjem življenju, kljub vsemu, kar vam je na voljo brezplačno, še vedno ubadate s precej podobnimi težavmi kot leto ali dve nazaj. Imeli ste nekaj AHA momentov, postalo vam je jasno, videli ste povezave in na nekatere stvari gledate drugače. A v vsakdanjem življenju se še vdno vrtite v krogu. V čem je trik?

Odločnost, predanost in dober začetek ponavadi izzvenijo, ko se soočite z vsakodnevnimi obveznostmi. Prvi teden še izvajate vaje, pišete dnevnik ali se opazujete, potem pa vmes en dan preskočite, enega pozabite, nekaj se zgodi in kot bi mignil mine teden "zaostanka".

Vsak poslovnež začne svoj posel z idejo. Ali bo posel uspel ali ne pa je odvisno od tega, kako se vsega skupaj loti. Ne gre doma iz naslanjača, potrebno je iti na teren, potrebno je delati konkretne korake in potrebno je biti aktiven. Enako je v zasebnem življenju. Če ni raznih pomagal in orodij, ki vas držijo naravnane v pravo smer, je iluzorno pričakovati, da bo uspeh prišel sam od sebe. Potrebno se je premakniti iz cone udobja.

In če se želite premakniti sami, morate poskrbeti, da se boste, ne samo enkrat premaknili, ampak nenehno gibali. Pri tem vam je v pomč nekaj trikov.

1. Dnevno samoopazovanje - poleg AHA momentov, so tukaj vsakodnevne misli, vedenje, način, kako govorite in kaj počnete. Naredite zvečer kratek pregled dneva in zapišite najpomembnejše opombe. Napišite tudi, kaj bi še lahko bila rešitev ali odziv na dano situacijo, dogodek, misel...

2. Moč navade - naj vaše želeno vedenje postane del dnevne rutine. 21 je čarobno število dni, ki vam pomaga pridobiti določeno navado. Včasih traja tudi dlje. Zavestno se vsak dan odločite in naredite, razmišljajte želeno. Obesite is pot-it listke, naredite opomnik na telefonu, odkljukajte na koledarju, da ste to res naredili.

3. Pozitivna sodbuda s strani prijateljev. Povejte prijateljem, znancem, bližnjim, kaj ste se namenili narediti. naj vas spomnijo, opomnijo, dajte jim dovoljenje, da vam "težijo".

4. NOČEM! Vsak ima v sebi dveletnega otroka, ki se trmasto upira in noče sodelovati. obljubite mu majhno nagrado za sodelovanje. Vsakič, ko dosežete mejnik ga peljite (sebe) na sladoled, v shopping ali nekam, kjer bo (boste) srečen.

Da se vse skupaj obdrži:
- izberite prijatelja, znanca, ki vas bo podprl pri sprejemanju odgovornosti za narejeno - nekoga, ki je prebral isto knjigo, se udeležil seminarja ali podobno,
- zapišite si, kdaj ga/jo boste kontaktirali in podali poročilo o napredku, novem načinu dela, razmišljanja, delovanja,
- določite nagrado za pozitivne rezultate in kako boste to praznovali skupaj z njim/njo.